CZ 175
Koupena za vydělané peníze na brigádě za studií tuším za 2700 v roce 1973.
Stav 12tis. km, nehavarovaná, ale s udržbou si původní majitel hlavu nelámal . Takže celková repase spíše kosmetická, lanka, A nakonec vyhozeno olejové čerpadlo a přechod na klasické mazání směsi to pro sychr.
Jezdila parádně ,ale v začátku trpěla, třikrát prasklé pístní kroužky. Jakmile došlo k prudké akcelaraci a zatížení v tahu vylítaly pístní kroužky výfukem . Dělal to kolík v pístu , pootečení pístních kroužků a bylo hotovo .Zůstaval vždy jen horní . Přesto bylo neuvěřitelné jak málo došlo ke změně výkonu a komprese.
Nálítáno dalších 15 tis nakonec odešla ložiska na klice . Celková GO motoru lak, pakny obutí zadní rozeta ložiska kol.
Znova každodení jízdy a nakonec výlet do pole po střetu s vyjíždějícím dědou ve škodovce. Vyjížděl s pole, zastavil, rozhlédl se rovnou mně před kolo, nechápal jsem , nemělo už ani cenu brzdit , přeskočil jsem škarpu do pole, a skok do vyjetých kolejí vedoucí ke stohu jsem neustál. Salto přes řidítka, držkopát a nos v brázdě. Odnesla to klíční kost, na motorce šavle,rám , přední kolo, světlomet a pár odřenin, nicméně i s tím to jsem dojel zpátky na chatu asi 15km za doprovodu VB. Pojištovna však uhradila beze zbytku vše , doktoři taky odvedli dobrou práci , tak vše OK a sezóna mohla začít znova.A další dva roky bezva jízdy cca 25 tisíc km s malou, GO kroužky lamely spojky , daň za krosování na Vysočině,karbec, relé . Neskutečné jízdy v zimním období na sněhu náledí /už vám někomu zamrzlo šoupátko v karburátoru ? Taky bezvva zážitek před křižovatkou / . No a pak jednoho listopadového dne totální likvidace. V jedné nejmenované ulici mi skošil před motorku opilec zašlajfoval jsem snad na místě, ale žigulík co jel za mnou si mne vůbec nevšiml, takže náraz v devadesáti km rychlosti do stojící motorky se mnou a chvilka bezvědomí. Nakonec jen zlámaná lítková kost o kapotu motoru a přistání na zádecha za žigulíkem. Ja si s motorky odnesl jenom motor a pro žigulíka odtahovka, utržené pravé kolo, motor utržený ze silebloků a maska s blatnickem a chladicem k tomu . Tak to měl za to prevít. Tak a to už němelo cenu opravovat, spíše nebylo co, motor uložen do dílny na dlouhých 20let .