Stadion 22

 Tak první setkání bylo zase u dědy, kterému ho kopuila bábina za  neuvěřitelných snad 1,200 Kčs někdy v roce 1967 což byla cena  kola Favorit na galuskách. Byl proveden v krásném červenočernm provedení, vím, že děda na něm moc nejezdil, zdál se mu vysoký a  v podstatě stál v kůlně a občaas ho projel táta. 

Nesměl jsem na něm jezdit, což jsem bral jako hrozné příkoří a nakonec po úmrtí dědy ho bábina prodala se stavem tachometru 57 km  a raději jsem nepátral ani za kolik. 

 Ke druhému jsem se dostal nakonec za studií na SŠ a koupil jsem ho za 500Kč  od kamaráda ,který ho měl odstaven v garáži několik let .

 Byl jsem s něho nadšen , proběhla celková sborkka rozborka a dostal nový lak , původně modrobílý  do  sexy červenočerné. Jinak vcelku v dobrém motorickém stavu, výměna pneu, duší a lanek spojky.  Poprve jsem zajížděl v zimím období ve sněhu a první jízda skončila jemným pádem . Nic se nestalo, jen mokrá kolena od sněhu a úlek.

 Měl jsem ho neuvěřitelně rád, byl naprosto spolehlivý pokud se hlídalo zapalování v dešti aby prúchodka s bloku na svíčku nezvlhla . měl neuvěřitelnou stoupavost , nepamatuji, že bych přišlapával a to jsem jezdil hodně na Českomoravské vrchovině, kde o kopce nebylo nouze  a o lesních cestách, ouvozkách s vyjetými kolejemi nemluvě .

To jsem si hodně připomínal  o několik hodně let později, při jízdě na Babetě.  Je fakt , že to byl model ještě  dvourychlostní,  ale v kopcích to bylo neskutečné trápení a řev a po rovině 40km byla opravdu maximálka a stadiona nebyl problém bez protivětru a rovině 55 - 60km .  

Oproti Pionýru vyšší kola a  poloha výfuku byla neocenitelná. Motor se opravdu neskutečně povedl , jízda s Prahy do Zruče nad Sázavou travala dvě hodinky s přestávkou na cigaretu a to je nějakých 78 km .

Najeto celkem asi 12 tisíc kilometrů jednou měněny pístní kroužky a pak nový válec s pístem  ložiska symerinky  a řetězovky , brzdové pakny, lanka.  Tehdy ještě bohatě zásobená prodejna v Praze na Gorkáči , neuvěřitelně nízké ceny i s pohledu studenta. Zápory, trochu horší seřizování zapalování, musel být speciální stahovák při výměně kladívek, dost si stežovali lidi na probíjení kabelu VN zapalování a někdy i odcházely i cívky VN.

 Po čtyřech letech  byla provedena oprava přední vydlice, pouzdra  a nakonec mně ho vyměnil pantáta za doplatek za Jawu 90 , protože po střetu se srnkou už velkou motorku vzdal . 

 Vzpomínky jsou jen pozitivní byť už trochu s nádechem nostalgie.